W dzisiejszym świecie bylejakości nie tak łatwo skusić dziecko tym, co wartościowe. Razem z moim synem podjęliśmy to wyzwanie i wśród byle jakich książek wyławiamy te, które są mądre i piękne. A jest ich sporo, wystarczy poszukać. Świat ilustracji zaczarował nas w szczególności...

środa, 5 września 2012

Hans Christian Andersen, Baśnie

Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 1974
Oprawa: twarda
str. 168
Wiek: 6+

Ilustracje: Jan Marcin Szancer

Długo szukałam odpowiedniego wydania Baśni Andersena. Albo opracowanie graficzne mi nie odpowiadało, albo cena zatykała mi dech w piersiach. W końcu zdecydowałam się na powrót do korzeni, czyli piękne wydanie opatrzone ilustracjami mistrza kreski, J.M. Szancera. Kiedyś sama dzięki podobnemu wydaniu zapoznałam się ze Świnopasem, Księżniczką na ziarnku grochu i Calineczką. I jak bóbr płakałam nad losami Stokrotki wyrzuconej na drogę pełną kurzu. Stokrotki, która najbardziej współczuła ptaszkowi uwięzionemu w klatce. Pamiętam jak dziś...


12 komentarzy:

  1. Jedna z książek mojego dzieciństwa;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy takich lekturach wspomnienia ożywają:)

      Usuń
  2. Piękne wydanie! Aż zapragnęłam jeszcze raz przeczytać te baśnie... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba najpiękniejsze, na jakie się natknęłam podczas swoich poszukiwań. Wróć koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam identyczne wydanie u siebie w domu.Ksiązka już ma swoje lata,ale ja wciąz właśnie do niej,do tego wydania Baśni wracam najczęściej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No bo tak jak napisałam powyżej - piękniejsze jeszcze chyba nie powstało.

      Usuń
  5. Hej, wzięłam sobie jedno zdjęcie, to z ilustracją do "Dzikich Łabędzi". Mam nadzieję, że sie nie pogniewasz. Podałam link, jest na www.moonriverjournal.blogspot.com Wzięłam od Ciebie, bo przeszukałam cały internet za tą jedna ilustracją i nie mogłam znaleźć, a bardzo mi na niej zależało. Pozdrawiam! ps. małe nóżki z taką starą książką wyglądają uroczo!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepraszam,czy mogłabym prosić pełen spis treści baśni z tej książki?
    Bardzo dziękuję za pomoc
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, podaj mi swojego maila, to wyślę Ci zdjęcia spisu treści :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. “ OPOWIESCI DRAHIMSKIE”
    Autor/napisal: Roman Jozef Rymar
    zam: Czaplinek,ul.Drahimska7
    Toronto.Canada

    www.drahimskieopowiesci.blox.pl
    www.drahimskieopowiesci.com

    /zakazany przez wladze i konkurencje
    pisarz z Czaplinka/
    RJR napisal wiele bajek, basni,opowiesci.
    wierszy, fraszek, powiesc.

    RJR jest finalist konkursu Bazgrol 2014
    pod patronatem malzonki Prezydenta RP oraz
    Parlamentu Europejskiego gdzie napisana przez niego bajka
    z rysunkiem syna Alexandra o Czaplinku i jeziorze Drawsko
    zostala wybrana do finalu z 2650 bajek z calego swiata.

    “...nic to..” ...jak pisal H.Sienkiewicz
    “... ty,ktory skrzywdziles,poeta pamieta”
    C

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam to wydanie, pamiętam, że godzinami patrzyłam się w te ilustracje. Do dziś pamiętam każdy szczegół. Najbardziej lubiłam tą z Bzową Babuleńką.

    OdpowiedzUsuń